Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według operatora
miniaturka
MAN Lions City 537
11.01.2024 Opole, pętla Aleja Przyjaźni. Brygada 1602B. Kierowcy robi wyłącznie kursy na linii 16. Ledwo godzina przerwy i 7h jazdy. To wszystko wpływa na to, że od 14:00 do 19:00 jest praktycznie ciągła jazda. W Opolu poza miejskim przewoźnikiem MZK Opole jest też kilka innych firm. Do dworca autobusowego docierają kursy lokalnych PKS-ów: Opole, Strzelce Opolskie, Kluczbork i Nysa. Praktycznie nie można już spotkać autobusów produkcji polskiej. Na trasach regionalnych głównie kursują czeskie SOR-y, Iveco, Irisbusy oraz nieco nowsze pojazdy jak Mercedes, Setra. Na wyróżnienie zasługuje fakt, że PKS Opole dzieli wspólnego właściciela z Sindbadem, dlatego też na lokalnych trasach da się spotkać nowoczesne, turystyczne autokary Setra w barwach tego dalekobieżnego przewoźnika. Poza PKS-ami istnieje jescze prywatny przewoźnik Luz, który za pomocą busów oraz autobusów regionalnych obsługuje niektóre trasy, rywalizując szczególnie z PKS Opole i PKS Kluczbork. Istnieje jeszcze jedna mniejsza firma, które posiada we flocie w miarę świeże busy marki Mercedes oraz prywatny przewoźnik Wojnakowski, który całkiem nowoczesnymi autobusami oferuje przewóz pracowników z opolskich fabryk do innych miejscowości w województwie. Warto jeszcze wspomnieć o GTV Bus, który posiada nieduże, charakterystyczne zielone busy i autobusy obsługujące lokalne linie autobusowe na zlecenie sąsiadujących z Opolem gmin. Autokary posiada też całkiem spore biuro podróży z Opola - firma Itaka.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 23:12 12-01-2024
miniaturka
MAN Lions City 537
9.01.2024 Opole, ul. Technologiczna. Gdzieś tam w ciemności widać fragment budowanego stadionu miejskiego. Krótka chwila opowieści o pracy kierowcy. Mniej więcej średnio 8,5 h pracy, około 150 km w czasie zmiany. Czas na przerwy na całej zmianie to najczęściej 1:20 do 2:30 h. Pozostały czas to jazda do przodu. Rozkłady ułożone tak, że w godzinach szczytu jeździ się dosyć dynamicznie, za to wieczorami albo trzeba się wlec albo robić postoje wyrównawcze aby utrzymać się w tolerancji czasowej rozkładu. Praca na pierwszej zmianie zaczyna się około 4:00, jednak większość brygad wyjeżdża koło 5:00 - 6:00 rano. Wieczorem koniec zazwyczaj 22:30 - 0:00, ale zdarzają się krótsze zmiany do 18:00 - 21:00. Korki to mordęga jeśli w godzinach szczytu trafi się większy zator. Do tego dochodzi czasami jakiś remont, objazd i robi się spore opóźnienie. Miasto potrafi zaskoczyć. Czasami szykujemy się na spory zator, a ostatecznie łapiemy ledwo 5 min opóźnienia, a czasami jeżdzi się spokojnie o 18:00 a tu nagle jakiś korek z niewiadomego powodu i łapiemy o takiej porze 15 min spóźnienia. Najgorzej sytuacja wygląda przy przejeździe obok C.H Solaris w godzinach 15:00 - 16:00. Piechotą przechodzi się cały odcinek w 5 minut. Autobusem jakieś 10-15 minut. Do tego spory korek na ul. Piastowskiej i okropny skręt z ul. Nysy Łużyckiej w Luboszycką. Tam gdzie powinny być światła, jest zwykłe skrzyżowanie, gdzie trzeba przepuścić auta na 3 pasach ruchu. Ostatni taki ciężki okres jeśli chodzi o korki przeżyłem w listopadzie. Od tego czasu mam szczęście i jeżdżę raczej bez spektakularnych spóźnień.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 02:15 10-01-2024
miniaturka
MAN Lions City 537
7.01.2024 Opole, ul. Północna - pętla I. Mija pięć miesięcy pracy w komunikacji miejskiej. Łącznie jest to już 8 miesięcy doświadczenia jako kierowca autobusu. W Opolu mamy drugi atak zimy w tym sezonie. Wraz z początkiem 2024 roku dostałem ze zmiennikiem na stan tytułowego MAN-a. Ma kilka problemów, które mam nadzieje zostaną ogarnięte przez mechaników. Zrobienie nie poruszonej foty z ręki przy czasie naświetlania 1/4 sekundy to trudna sztuka. Szczególnie wychodząc na mróz w samej koszuli. Chyba z 70 prób i zrobionych zdjęć, aby w końcu wyszło jedno z miarę nie poruszone. MAN miał 30 minutową przerwę między kursami linii 18. Dowiózł na strefę przemysłową kilkunastu pasażerów - pracowników pobliskich firm. Ostatnio nie ma za bardzo warunków na jakieś dalsze wycieczki, więc w wolnym czasie może uda się wybrać do mniejszych miast jak Nysa czy Kędzierzyn-Koźle. Dodatkowo poruszę temat lokalnych PKS-ów i prywatnych firm transportowych w woj. opolskim, gdzie wygląda na to, że transport ma się dobrze. Prawie każde miasto ma swój lokalny PKS.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 11:53 08-01-2024
miniaturka
MAN Lions City 536
4.01.2024 Opole, ul. Wspólna. Przejazd techniczny pomiędzy kursami na liniach 18 i 12. Jechałem z pętli Północna na Zbożową, by po 20 minutach przerwy rozpocząć kurs do Grotowic. Poczekałem tutaj te kilkanaście minut, aby przegub zdążył zakończyć poprzedni kurs i pojechał do zajezdni. Jakieś 10 minut przed rozpoczęciem kursu na Grotowice zajechałem na wąską i ciasną pętlę tymczasową, a po jakiś 5 minutach przestraszyło mnie głośne pukanie w szybę kierowcy. Okazało się, że kierowca jeszcze jednego przeguba zakończył kurs i nie miał jak wykręcić, więc musiałem tam mu zrobić miejsce i na chwilę wyjechać z pętli. Mimo późnej godziny (22:00) na linii 12 można jeszcze spotkać 3 brygady obsługiwane przegubami. To są już tak naprawdę ostatnie, bardziej zjazdowe kursy z brygad linii 12 i powiązanej z nią 8.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 11:49 05-01-2024
miniaturka
MAN Lions City 539
24.12.2023 DW435 na odcinku Wawelno - Chróścina Opolska. Między tymi miejscowościami prowadzi jedyny na trasie odcinek drogi bez zabudowań. Same pola i te charakterystyczne dla Opolszczyzny drzewa przy samej drodze. Jeszcze dwie godziny przed wykonaniem zdjęcia te pola były całe białe od śniegu, ale w tym czasie przyszło spore ocieplenie (z 3 stopni Celsjusza zrobiło się ponad 8) i śnieg stopniał. Linia 16: Wawelno - Dambonia.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 19:04 24-12-2023
miniaturka
MAN Lions City 539
24.12.2023 Wawelno, ul. Opolska - pętla autobusowa. Tyle czasu minęło, a remont ulicy dalej nie skończony. Pierwszy raz byłem tu w sierpniu, to były ogromne doły i rozkopana jezdnia. Teraz mamy grudzień, a jeszcze stoi sprzęt budowlany i kończą prace. Dzisiaj mieszkańcy wsi Wawelno, Chróścina Opolska czy Mechnice mieli do dyspozycji zaledwie 5 par kursów od 7:30 do 15:00 co mniej więcej 2h. Linia 16: Wawelno - Dambonia (skrócone kursy niedzielne, które potem zamieniają się w linie 17).

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 19:00 24-12-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 563
23.12.2023 Opole, pętla Sławice. Dłuższa przerwa i nudy na pętli. Mimo późno wieczornej pory z tego przystanku odjechało w kierunku centrum miasta kilka osób.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 03:07 24-12-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 563
23.12.2023 Opole, pętla Bierkowice. Brygada łączona z liniami nr 9 oraz 13. Wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia i szczęścia z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 03:04 24-12-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 803
18.12.2023 Opole, pętla Pużaka. Z wolnego dnia trafiła mi się możliwość przejechania się po raz drugi w Opolu elektrykiem. Jest to starsza seria pięciu wozów z 2022 roku. Za autobusem (niewidoczna) nowa ładowarka, a po prawej widać przystanek dla wysiadających oraz stację wysokiego napięcia. Obecnie linia 25 obsługiwana jest w 100 procentach elektrykami, a te pojawiają się też wieczorami i weekendami na linii 15. Co by nie mówić lubię linię 25. Szczególnie ciekawie śmiga się wąskimi uliczkami pozbawionymi chodników w rejonie pętli obok Politechniki. Obecnie linia 25 korzysta z pierwszej ładowarki, właśnie na pętli Prószkowska Politechnika. Na Pużaka krótkie, około 10 min przerwy nie wymagają doładowania się prądem. Na Politechnice odpadła mi jedna z przerw na ładowanie z powodu korków i opóźnień, ale potem spokojnie odbyłem 3 kolejne przerwy. Ładowanie z poziomu 55 procent do 90 zajmuje około 15 minut. Dokowanie wysuwającego się z ładowarki pantografu (ładowanie odwrócone) jest automatyczne. Trzeba trzymać się linii i wjechać w specjalne progi przednimi kołami. Potem już tylko hamulec ręczny i obserwowanie wskazań wyświetlacza deski rozdzielczej oraz kamery, która przełącza się sama na widok opuszczającego się pantografu. Od ostatniej jazdy w sierpniu da się zauważyć, że elektryki dostały aktualizację zmniejszającą przyśpieszenie, szczególnie w początkowej fazie ruszania. Linia 25: Pużaka - Prószkowska Politechnika.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 00:24 21-12-2023
miniaturka
Solaris Urbino 18 electric 871
14.12.2023 Opole, ul. Północna (pętla II). Nowy, elektryczny, przegubowy Solaris na wariantowym wjeździe linii 13 na ul. Północną. Pojazd obsługuje tutaj dwa podjazdy w kolejności do II i I pętli. Każda ulica jest bliźniaczo podobna i autobusy zawracają na małych rondach. Udało się pokazać na zdjęciu ciekawy napis na naczepie, a z daleka widać nowy, jeszcze budowany stadion miejski. Szkoda tylko, że pogoda tego dnia słaba. Bardzo ciemny dzień. Linia 13: Sławice - Witosa (wariant z podjazdem na ul. Północną).

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 16:08 14-12-2023
Poprzednie [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 1
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u